20 Kasım 2009 Cuma

Kirazlı Köyü



Aslında amacım Kirazlı Köyü’ne gitmek değildi. Kirazlı Yayla’ya gitmeyi istiyordum. Ama ikisinin arasındaki mesafenin epey fazla olduğunu öğreniyorum. Artık Kirazlıyayla’ya artık başka zaman gitmeyi düşünüyorum.

Kirazlı Köyü Uludağ yolu üzerinde, Bursa’dan takriben yirmi kilometre uzakta kurulmuş, tarihi şirin bir köy. Buralar genellikle hep Yörük Köyü olarak biliniyor.



Kirazlı Köyüne kendi arabanız ile gidebileceğiniz gibi, Bursa Üç Kurnalar denilen yerden kalkan Osmangazi Belediyesinin organize ettiği minibüsler ile de gidebilirsiniz. Yalnız minibüslerin kalkış gidiş sefer saatleri çok sık değil. Ama gidiş geliş ücreti oldukça ekonomik tutulmuş bu da seferlerin avantajı.

Kirazlı Köyü’ne vardığınızda her köyde olduğu gibi köyün meydanı size hoş geldiniz diyecektir. Köy meydanlarında her zaman görmeye alışık olduğumuz köy kahvesi,market, manav vs burada da ilk göze çarpan unsurlar. Köy kahvesi özellikle akşam üstü daha bir yoğun oluyor. Burada içilen çaylar ve yapılan koyu sohbetler köylülerin en çok sevdikleri şeyler arasına giriyor.




Köy genellikle tarım ve hayvancılık ile geçimini sağlıyor. Köye de adını veren kiraz, çilek ve böğürtlen burada sık yetişen ürünler.
Ben yazılarımda hep köy diye bahsediyorum, ancak burası kısa bir zaman önce Osmangazi Belediyesi’ne bağlı bir mahalle olmuştur. Ben yazımın devamında da köy demeye devam edeceğim.



Köyde bir ilköğretim okulu, sağlık ocağı, belediye ve itfaiye binası, bulunmaktadır. Köyün su, elektrik ve telefon problemi bulunmamaktadır.

Köy sakinleri cana yakın, konuşkan ve misafirperver özellikleri ile sizin dikkatinizi çekiyor.

Köy aslında tarihi bir köy olmasına rağmen, tarihi dokusunu pek koruyamamış. Eski evler ve binalar çoğu yerde olduğu gibi zamanla yıkılmaya yüz tutmuş ve çoğu da yok olmuştur.

Ancak temiz havası, yeşilliği,eşsiz dağ manzarası ve sürekli serin esen rüzgarı ile köy sizi yine de etkilemeyi başarıyor.



Bursa’ya fazla uzak sayılmayan bu şirin köy gerçekten görülmesi gereken bir yer. Bu köyde belki de tek görmeyi tek istediğim şey köyün ortasından geçen küçük bir nehirdi. Belki eskiden böyle bir nehir vardı, bilemiyorum. Ama bu hali ile de çok güzel bir köy, görmenizi tavsiye ederim.

04.08.2009, Bursa
Özhan GÜRSOY

2 yorum:

sema danacı aktay dedi ki...

köyümü bu sekilde araştırıp yayınlamıza cok sevindim cok mutlu oldum tesekkur ederim. SEMA DANACI AKTAY

Özhan Gürsoy dedi ki...

Ben de teşekkür ederim
selamlarımla